Biertje? Volgens de GGD is 26 procent van de jongeren in Twente een zware drinker. Want als je een drankje afslaat, ben je al gauw een mietje of ongezellig. Hoe zit het bij de Saxion-studenten, drinken zij wel eens te veel? En ervaren zij wel eens ‘peer pressure’? “Als al je vrienden drinken ga je zelf sneller meedoen.”
Gerelateerde artikelen
SaxPraat: Afstudeerfeestje
Het is al langer een onderwerp op Saxion: hoe ziet de afstudeerceremonie eruit? Duidelijk is dat een commissie gaat kijken hoe het anders kan. Maar wat wil jij als student eigenlijk? Wil jij afstuderen met alle toeters en bellen? Of is alleen het ophalen van het papiertje genoeg?
SaxPraat: Wat zijn jouw red en green flags?
Het is bijna Valentijn. Maar wanneer is je nieuwe date nou een blijvertje en wanneer is het rennen voor je leven? Wij gingen op pad om aan studenten op Saxion te vragen wat hun red en green flags zijn.
SaxPraat: Goede voornemens
Leuk, die goede voornemens! Beter je best doen voor je studie bijvoorbeeld... Maar hoe houd je je daar ook echt aan? In deze laatste video van het jaar helpen verslaggevers Rosalie en Fabian je doen wat je jezelf belooft.