Noor Schmidt

De stijl van Noor: ‘Kleding en sieraden zijn deel van je identiteit’

Noor Schmidt is populair op TikTok, zo populair dat er zelfs samenwerkingen uit voortkomen, met kledingmerken als Na-kd en een sieradenmerk als MyJewellery. Dat Noor op de hoogte is van de laatste trends blijkt ook uit haar outfit; een broek met panterprint – dé trend van komend seizoen - gecombineerd met een oversized blazer en een paar Adidas samba’s, die sinds afgelopen jaar niet meer weg te denken zijn. “Ik speel regelmatig in op trends, maar merk ook ik dat zelf soms voorloop.”

Noor Schmidt (19), tweedejaars Creative Business student, was al vroeg geïnteresseerd in fashion. Samen met haar oudere zus begon ze rond haar twaalfde met een account op het platform Musical.ly, dat inmiddels bekendstaat als TikTok. Al snel schoot het aantal likes omhoog. “Ik merkte dat jongeren tegen haar opkeken en dat leverde al snel veel likes en volgers op.”

Influencer
De aandacht was niet altijd positief. “Ik ontving steeds meer nare reacties.” Toch ging ze door met content maken. Ze is nog steeds actief op TikTok, met video's over bijvoorbeeld outfits. Daar komen tegenwoordig zelfs samenwerkingen uit voort. Dat gaat van kledingmerken als Na-kd en sieradenmerken als MyJewellery tot tickets voor festivals en een maandelijkse samenwerking met kledingplatform Loavies. “Ik vind het leuk als mensen tegen mij opkijken en inspiratie halen uit mijn outfits.”

Impulsief
Hoewel ze dus anderen inspireert, is ook Noor niet altijd helemaal zeker van haar keuzes. Zo bestelt ze regelmatig op ASOS – een webshop met een enorm aanbod aan kleding, sieraden en accessoires. “Voor de zomer heb ik een grote bestelling geplaatst die ik betaal met Afterpay.” Haar intentie is dan, zoals vaker, om een deel van de bestelling weer te retourneren. Of dat ook altijd gebeurt, als ze die intentie heeft? Dat laat ze wijselijk in het midden.  

Gevoel dat ze trends voor is
“Ik speel regelmatig in op trends, maar heb meer het idee dat ik zelf voorloop. Afgelopen jaar droeg ik bijvoorbeeld regelmatig een baseballshirt. Maanden later werd dit pas écht een ding.” Haar inspiratie haalt ze voor het grootste deel uit het Westen van het land. Want ja – geloof het of niet – het Oosten loopt als het aankomt op trends echt achter. “Ik probeer er wel altijd mijn eigen twist aan te geven door af te wijken van de standaard.” Zo telt haar schoenenkast inmiddels meer dan drie paar Samba’s. Daaraan is recent een roze paar toegevoegd, dat ze deelt met haar zus – want ja, we blijven studenten right?

Meerdere prioriteiten
Hoewel uiterlijk voor Noor een belangrijk onderdeel is, is het inkomen van een student natuurlijk beperkt. “Ik vind dingen als vakanties en een nieuwe telefoon ook belangrijk.” Daarom speelt ze in op trends en kiest ze vaak niet voor duurdere items. En wat dan een item is dat nog hoog op haar wishlist prijkt? “Een grote Louis Vuitton Travel Bag.” Die tas heeft een prijskaartje van zo’n 2.200 euro. Nog even doorsparen dus.

Romy Heerink zwartwit22CELZ231011-1332.JPG

Romy Heerink

Gerelateerde artikelen

Ton extra voor onderzoeks-communicatie; “Willen beter zichtbaar zijn”

Om verhalen over het toegepaste onderzoek beter voor het voetlicht te krijgen trekt Saxion komend jaar 100.000 euro uit, zo blijkt uit de besluitenlijst van het college van bestuur. Dat bedrag komt van de Saxion Research & Graduate School (SRGS). Directeur Hans Vossensteyn: “Ons onderzoek groeit en we willen onze zichtbaarheid en daarmee onze impact vergroten.”

Eva 1

SaxNow gaat live met bijzondere studenten: van kassameisje tot internetfenomeen, presteren bij FC Twente, en zorgen voor je eigen moeder

SaxNow gaat iets nieuws doen: we houden voor het eerst een eigen minifestival, speciaal gericht op studenten, al zijn medewerkers ook van harte welkom. Tijdens SaxNow Live op 23 mei hebben we voor jullie een schitterende line-up. Buiten voor het Ko Wierenga, van 12.00u tot 16.00u, delen drie studenten hun bijzondere verhalen. Ook is er een workshop columns schrijven, gekoppeld aan een prijs van 1.000 euro, kun je een professionele LinkedIn-foto laten maken, of gewoon keihard smullen van gratis poffertjes.

AFAS

“Maak evaluatie invoering AFAS toch openbaar”, zeggen medezeggenschappers na lezing

De Centrale Medezeggenschap (CMR) wil dat het college van bestuur de externe evaluatie van de invoering van AFAS alsnog openbaar maakt. Een kleine groep CMR-leden kreeg de evaluatie, waarbij ze de belofte deden om deze niet verder te verspreiden. Maar nu ze die evaluatie onder ogen hebben gehad, zien ze geen goede redenen voor vertrouwelijkheid.