Jaloers. Dat ben ik op Annelotte en alle meiden in Nederland met zo’n heerlijke ‘slaapzakjas’. Je kent ze vast; warme, dikke jassen die bijna tot op de grond komen. Zo lang zijn ze. Het is alsof je je tent uit bent gestapt en je vergeten bent om je slaapzak van je af te ritsen. Als je dan je warme huis uitstapt, de koude en donkere ochtend in, heb je nog een beetje het gevoel dat je nog in je warme bed ligt.
Annelotte Muller is zelf ook dol op haar slaapzakjas. “Hij houdt niet alleen mijn bovenlichaam, maar ook mijn benen warm.” Nog een voordeel van deze jas; je komt de regenachtige herfstdagen zonder slag of stoot door. “Ik heb gewoon geen zeiknatte broek als ik door de regen hierheen moet fietsen.”
De Stijl Van?
Jullie mogen gezien worden! In De Stijl Van nemen we - je raadde het misschien al – de stijl van studenten onder de loep. Wat hebben ze aan en waarom? En wat zegt dat over hen?
Annelotte studeert Podotherapie, let ze dan ook altijd heel goed op welke schoenen ze koopt? “Zou eigenlijk wel moeten he, maar dat doe ik dus niet.” Ze heeft een kast vol schoenen, maar ook zooltjes, en daardoor pakt ze toch altijd hetzelfde paar. “Ik vind het wisselen van die zooltjes in andere schoenen zo’n gezeik. Ik heb genoeg schoenen, maar pak de laatste weken alleen maar die ik nu aan heb.”
Ook met het kiezen van haar outfits, gaat Annelotte voor gemakkelijk en snel. “Ik leg de avond ervoor mijn kleren klaar, dan kan ik tien minuten langer blijven liggen.” En Annelotte heeft geen zin om veel tijd in die keuze te steken. “Ik volg een beetje wat trendy is, maar verder denk ik er niet te lang over na.” Ook de kleding van het dispuut waar Annelotte lid van is, wordt vaak uit de kast getrokken. “Dan gooien ze weer wat in de korting en dan denk ik; chill, dat haal ik.”
Als we Annelotte haar kleren afgaan voor de bon, komen we aan bij haar sieraden. “Mijn oorbellen komen van een winkeltje uit Borculo, iets van 15 euro kostten die”, vertelt ze. Als ik naar de prijs van haar ring vraag, moet ze lachen. “Dan moet je bij mijn vader zijn.”
De ring is namelijk de verlovingsring van haar moeder. Een parel als je het mij vraagt, een gouden verlovingsring met steen. Dat je die van je moeder gewoon naar school om mag; ge-wel-dig. Maar Annelottes moeder heeft er natuurlijk een trouwring voor in de plaats gekregen, misschien nóg wel beter.
Ik heb met jaloezie de slaapzakjas besproken, de verlovingsring met grote ogen bewonderd, dus dan is het alleen nog tijd voor Annelotte om te shinen. Ze moet namelijk op de foto. Daar was ze, toen ze vanochtend uit bed rolde, niet op voorbereid. “Oh nee, mijn haar zo slonzig vast, dat vind ik niks.” Dus hup, haren los, handen erdoorheen en klikken maar, want Annelotte heeft grootste ideeën over haar plek in deze rubriek. “Ja hallo, heel Saxion krijgt mij te zien hè!”
De bon
Schoenen, Adidas: €110
Broek, Pull and Bear: €25
Longsleeve, van dispuut: €20
Jas: €90
Oorbellen, winkel in Borculo: €15
Ring, van haar moeder: prijs bekend bij vader
Tas: €40
Foto's: Marlene Mahn
Gerelateerde artikelen
Evi’s dateleed (11): Kats verliefd
Deze is voor alle twijfelaars, dromers, onzekere types en overdenkers. Voor de mensen die als ze alleen in bed liggen pas weten wat ze die middag in dat ene gesprek éigenlijk hadden moeten zeggen. Voor de mensen die het allemaal voor elkaar lijken te hebben, maar die stiekem ook niet weten wat ze aan het doen zijn. Deze is voor jou. Deze is voor mij. Deze is voor Djay.
Tentamens en assessments in de hitte: hoe houd je als student je hoofd koel tijdens een toets?
Dat is pech: Nederland krijgt deze week mogelijk de eerste nationale superhittegolf ooit. Uitgerekend tijdens die hitte-explosie zweten de studenten van Saxion op hun tentamens. Is dat eigenlijk wel te doen? Neuroloog en ‘topdokter’ Chris van der Linden geeft studenten (én Saxion) tips.
Student Thomas begint petitie om Epy Drost niet te verkopen; “Er is sfeer, karakter en sociale interactie”
De mogelijke verkoop van het Epy Drost-gebouw heeft ‘grote onrust’ gebracht bij de academie Creatieve Technologie. Creative Business-student Thomas Pluim is met studenten, oud-studenten en docenten een petitie gestart om het gebouw te behouden.